Smyko-Multisensoryka
Co to jest?
Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o teorię integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej.
Smyko-Multisensoryka® są zajęciami o charakterze:
Rozwojowym
Wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
Profilaktycznym
Zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
Edukacyjnym
Rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
Przesiewowym
Prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
Dla kogo?
Zajęcia są skierowane do WSZYSTKICH dzieci od 6 miesiąca do 6 roku życia/ a nawet starszych i ich rodziców lub opiekunów, z podziałem na grupy wiekowe.
- Ciąża wysokiego ryzyka (min. bliźniacze i wieloracze, in-vitro, zagrożone)
- Nieprawidłowości okołoporodowe – porody przez cesarskie cięcie
- Wcześniactwo
- Obniżona punktacja Apgar
- Nieprawidłowości w napięciu mięśniowym (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe, asymetria)
- Problemy z ssaniem
- Późne osiąganie kamieni milowych w rozwoju
- Dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby”(mało śpią i często się wybudzają, trudno zasypiają, bardzo dużo płaczą, chcą być ciągle noszone bądź unikają kontaktu fizycznego)
- Dzieci nadwrażliwe na bodźce
Jak prowadzimy zajęcia?
Specjalnie do programu SMYKO- MULTISENSORYKA® została napisana ścieżka dźwiękowa© (przez profesjonalnych muzyków/ muzykoterapeutów z Evana Studio) która odpowiada poszczególnym częściom zajęć.
Wszystko po to, żeby jak najlepiej wspierać rozwój oraz edukować rodziców: jak w prosty sposób, poprzez zabawę wspierać rozwój własnego dziecka na co dzień. Czerpiąc przy tym dużo radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy.
- Na zajęciach stymulujemy 7 zmysłów, przede wszystkim skupiając się na 3 podstawowych systemach zmysłowych.
- Zajęcia są modyfikowane do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy.
- Każde zajęcia przebiegają wg stałego planu, w specjalnie przygotowanej do tego sali.
- Zabawy i aktywności są proponowane przez prowadzącego, ale jest też czas na zabawę własną.
- Nigdy nie zmuszamy i nie robimy nic na siłę, zajęcia są tak zaaranżowane, aby każdy znalazł coś dla siebie – staramy się podążać za dzieckiem na ile to tylko możliwe i pod tym kątem modyfikować zabawy.
- Rodzice dostają informacje w jaki sposób bawić się z własnym dzieckiem i dlaczego.
- Standardem na zajęciach jest również możliwość podwieszenia sprzętu stymulującego układ przedsionkowy.